1

Budownictwo tunelowe

Rozwiązania techniczne poparte wieloletnim doświadczeniem Bochumer Eisenhutte Heintzmann w dziedzinie obudowy podziemnych wyrobisk górniczych mają zastosowanie również w budownictwie tunelowym. Już od początku lat 80-tych ubiegłego stulecia dźwigary kratownicowe a w szczególności standardowe dźwigary 3-pasmowe stają się coraz częściej spotykanym rozwiązaniem stosowanym w budownictwie tunelowym.

Dzisiaj dźwigary kratownicowe wraz z profilami TH i GI oraz betonem natryskowym są standardowym rozwiązaniem.

Bochumet Eisenhutte Heintzmann wprowadziło do powszechnego użytku system budowlany pod nazwą \"silna fala\". Stosowane w ramach tego systemu znajdujemy w tunelach kolejowych i drogowych, przepustach drogowych oraz kanalizacji. Te z powodzeniem stosowane na całym świecie dźwigary bazują na gruntownej analizie statycznej lekkich elementów tego systemu. Stosowane tutaj połączenia, również w najdrobniejszych detalach, jak śruby oraz rozpory są do siebie wzajemnie dopasowane, tak że cały system spełnia wymogi wytycznych kolei niemieckich (Deutsche Bahn AG).

Dźwigar dwupasmowy


Dźwigar trójpasmowy


Dźwigar czteropasmowy



Lista referencyjna
Tunele na trasach Intercity Expres:
   
Hannover - Würzburg - Mannheim - Stuttgard Niemcy
Kolonia - Frankfurt - Norymberga Niemcy
Lyon - Turin Francja
   
Linie metra:  
   
Monachium Niemcy
Bochum Niemcy
Stuttgard Niemcy
Dortmund Niemcy
Wiedeń Austria
Berlin Niemcy
   
Tunele drogowe:  
   
Projekt milenijny - Tunel drogowy Świętego Gotarda Szwajcaria
Tunel Vereina Szwajcaria
Tunel Augustaburg, Erfurt Niemcy
Tunel Siegkreisel, Betzdorf Niemcy
Tunel Autostrady Miejskiej, Dortmund Niemcy
Tunel Lohberg, Ober-Ramstadt Niemcy
Tunel Buschtunel, Achen Niemcy
Tunel Lainzer, Wiedeń Austria
Tunel Blessberg, Schwarzwald Niemcy
Tunel Felderhade, Isny Niemcy
Tunel Koralm Austria
Tunel Leutenbach, Stuttgard Niemcy